Hieronta-Sirun logo

Hieronta-Siru

OMAVALVONTASUUNNITELMA (Laadittu: 17.7.2024)

Johdanto

Omavalvonnan tavoitteina ovat palvelun asianmukaisuuden ja laadun varmistaminen, asiakasturvallisuuden takaaminen sekä lainmukaisuuden varmistaminen. Hieronta-Siru on sitoutunut noudattamaan tätä omavalvontasuunnitelmaa.

Palveluntuottajan ja palveluyksikön tiedot

Palvelun tuottaja: Hieronta-Siru
Osoite:          Lintulammenkatu 2 B 102, 04250 Kerava
Puhelin:              045 7876 8225
Verkkosivu: www.hieronta-siru.fi
Y-tunnus: 2828618-6

Palvelut, toiminta-ajatus ja toimintaperiaatteet

Hieronta-Siru tarjoaa klassista hierontaa ja muita vastaavia hierontapalveluita yksityis- ja yritysasiakkaille.
Toiminta-ajatuksena on tarjota asiakaslähtöistä ja laadukasta palvelua yksilöllisesti asiakkaan terveyden, hyvinvoinnin ja jaksamisen tueksi. Palveluyksikkö sijaitsee Keravalla.
Ajantasaiset palveluiden kuvaukset ja hinnat löytyvät verkkosivulta www.hieronta-siru.fi.

Palveluyksikön vastuuhenkilö

Nimi: Tiina Mustonen
Puhelin: 045 7876 8225
Sähköposti: tiina@hieronta-siru.fi

Palveluiden laatu

Laadunvalvonta toteutetaan spontaanilla asiakaspalautteella ja reagoimalla asianmukaisesti saatuun palautteeseen.
Palveluyksikön työntekijä on koulutettu terveydenhuollon ammattilainen. Työntekijä käy tarvittaessa täydennyskoulutuksissa ylläpitäen omaa osaamistaan.
Potilasturvallisuus varmistetaan käyttämällä ammattikäyttöön tarkoitettua välineistöä ja käyttämällä niitä vain siihen suunniteltuihin tarkoituksiin, huolehtimalla päivittäisestä tilojen hygieniasta, asettamalla laitteet käyttökieltoon, jos ne vioittuvat ja voisivat aiheuttaa vaaraa.
Potilasturvallisuus perustuu ensimmäistä hoitoa ennen tehtävään terveyshaastatteluun ja hoitojen aikana tehtyihin havaintoihin.

Asiakkaan asema ja oikeudet

Asiakkaiden pääsy palveluihin varmistetaan tarjoamalla selkeät yhteystiedot ja aukioloajat yrityksen verkkosivuilla. Ajanvaraus voidaan tehdä sähköisen ajanvarausjärjestelmän kautta ympäri vuorokauden tai puhelimitse arkipäivisin kello 10-18 ja lauantaisin kello 10 -14. Verkkosivusto sisältää yksityiskohtaiset tiedot yrityksen tarjoamista palveluista.
Asiakkaalla ja potilaalla on mahdollisuus vaikuttaa hoitosuunnitelmaan, saada lisätietoa tehtävistä hoitotoimenpiteistä ja esittää toiveita. Kaikki hoitotoimenpiteet tehdään asiakkaan suostumuksella.
Hoitokertomukset kirjataan asianmukaisesti sähköiseen rekisteriin, mikä takaa tietojen saatavuuden, jatkuvuuden ja turvallisuuden.
Jos potilas kokee tulleensa väärin hoidetuksi tai kohdelluksi, hänen tulee olla yhteydessä palveluyksikön vastuuhenkilöön.

Reklamaatioiden käsittely

Asiakkaiden ja potilaiden reklamaatiot käsitellään viivytyksettä. Näiden käsittelystä vastaa palveluyksikön vastuuhenkilö, joka varmistaa, että kaikki reklamaatiot dokumentoidaan asianmukaisesti ja että niihin reagoidaan viipymättä. Tarvittaessa tehdään korjaavia toimenpiteitä asiakastyytyväisyyden parantamiseksi.

Henkilöstö

Palveluyksikössä toimii yksi työntekijä, joka on Valviran Julkiterhikkiin rekisteröity koulutettu hieroja ja lähihoitaja. Työntekijä kouluttautuu tarvittaessa jatkokoulutuksissa. Asiakkaita palvellaan ajanvarauksien perusteella.
Asiakastietojärjestelmän käyttö tapahtuu tietoturvan, lakien ja asetusten mukaisesti. Jokaiselle potilaalle tehdään käyntikirjaukset, jotka kirjataan asianmukaisesti sähköiseen rekisteriin. Työntekijä on kouluttautunut järjestelmän käyttöön ja potilaskirjaamisen käytäntöihin.

Palvelun koordinointi

Yhteistyö asiakkaan kanssa tapahtuu pääsääntöisesti puhelimitse. Potilastiedot kirjataan sähköiseen järjestelmään, josta tiedot ovat tulostettavissa asiakkaalle. Asiakas on oikeutettu antamaan työntekijän kirjaamat tiedot eteenpäin haluamalleen taholle. Palveluyksikkö ei lähetä potilastietoja sähköpostitse. Työntekijä ohjaa asiakkaan toiselle terveydenhuollon ammattilaiselle jos sellaiseen tarvetta ilmenee.

Toimitilat- ja välineet

Toimitila sijaitsee kerrostalon ensimmäisessä kerroksessa ja asiakkaalla on käytössä WC.
Palveluyksikön vastuuhenkilö vastaa sähkölaitteiden, ensisammutusvälineiden tarkastuksista ja saatavuudesta sekä poistumisteiden kunnosta. Palveluyksikössä työskentelevä tarkistaa ja huolehtii päivittäin työvälineidensä kunnosta, työtilojen siisteydestä ja hygieenisyydestä sekä poistumisteiden esteettömyydestä.
Ainoa lääketieteellinen laite vastaanotoilla on hierontaan käytettävä hoitopöytä. Hoitopöytä on hankittu luotettavalta toimijalta ja sitä huolletaan tarvittaessa.

Tietojärjestelmät ja teknologian käyttö

Palveluyksikössä on käytössä Vello nettiajanvarausjärjestelmä (), jonne kirjataan asiakkaan nimi, puhelinnumero sekä sähköpostiosoite.

Asiakas- ja potilastietojen käsittely ja tietosuoja

Hieronta-Siru käsittelee potilastietoja ja muita asiakkaiden henkilötietoja rekisterin tietosuojaselosteen mukaisesti. Seloste löytyy Hieronta-Sirun verkkosivulta www.hieronta-siru.fi.

Säännöllisesti kerättävän ja muun palautteen huomioiminen

Palautetta kerätään spontaanina asiakaspalautteena ja sähköisenä esimerkiksi sähköpostilla.

Toimeenpano

Tarvittaessa perehdytyksestä ja päivittäisestä toimeenpanosta vastaa palveluyksikön vastuuhenkilö.

Julkaiseminen, toteutumisen seuranta ja päivittäminen

Omavalvontasuunnitelma on julkaistu yrityksen verkkosivuilla osoitteessa www.hieronta-siru.fi
Jos omavalvontasuunnitelmassa havaitaan puutteita, virheet korjataan kahden viikon kuluessa virheiden havaitsemisesta.

Tämä omavalvontasuunnitelma on hyväksytty 17.7.2024.
Laatija: Hieronta-Siru, Tiina Mustonen
Y-tunnus: 2828618-6



Yhteystiedot

Hieronta-Siru

Puhelin: 045 7876 8225

Sähköposti: tiina@hieronta-siru.fi

Käyntiosoite: Lintulammenkatu 2 B, Kerava

Facebook

Y-tunnus: 2828618-6

Rekisterin tietosuojaseloste
Omavalvontasuunnitelma

Sivustoa päivitetty: 31.8.2024